tisdag, november 18, 2008

Inflyttad

Nu har vi bott i huset i snart 4 veckor. I köket fattas sockel och kakel. I badrummet fattas lister runt fönster och dörr. Sen är allt klart.....förutom att inreda övervåningen, bygga garage och förråd, lägga gräsmatta, bygga uteplats, lägga plattor.....men sen så;).

Vi gläds verkligen åt vårt hus. Det känns verkligen såå härligt att få bestämma så mycket själv. Visst skulle jag gärna bygga ett tufft funkishus, men det får bli nästa gång. Men invändigt så har vi snart fått det precis som vi vill. Många grejor som vi tänkte strunta i pga kostnader har i slutändan löst sig så vi har fått det precis som vi velat. Min sambo är en duktig inköpare så vi har nog sparat 100.000:- på att han pressat priserna:).

Bilder från huset kommer så snart vi fått internet hemma.
Ha det så fint!

5 kommentarer:

Malin sa...

Hej, vet inte hur jag hittde hit men jag ser att du har en helt nystartad blogg!!
Välkommen får jag väl säga då=)
Ska bli kul att se lite bilder från ert hus, älskar hemma hos foton.
Man får så himla mkt inspiration!

Anonym sa...

Hej tjejen!
Tack för din kommentar hos mig, det värmer! ♥

Vad härligt det låter och väcker många minnen till liv, när vi med precis hade flyttat in i vårt nya hus.. Det är snart 6 år sedan!! Herregud vad tiden går! :)

Ha en riktigt mysig advent nu
kram

Maria sa...

Hej där,

vad kul att du gillar att läsa min blogg! Jag ser att du själv inte bloggat vidare värst länge. Ser fram emot dina bilder och att få se ditt nya hus. Det är så inspirerande att se hur andra gör och tänker med sina hem.

Hudik ja, min svärson heter Kristian Westerberg och är barnbarn till K-A som grundade Hassela kollektivet. Han har en lillasyrra som heter My (med ett annat efternamn) och en mamma som kalas Tita och driver en egen skola i Hudik med en kompis jag tror heter Karin. Ringer det en klocka? Annars är vi även kompisar med det "snygga" syskonparet Johan och Helena Eriksson. Några du känner? Festen vi var på var på ett ställe i stan som heter Radjos, det känner du alla gånger till;-)

Lycka till med ditt bloggande.

Kramar Maria

Malin sa...

HAllå tjejen!

Jag är ingen profffotograf så därför försöker jag mig på en kamera som är bättre än jag=)

Har en Canon EOS 450 D och den är att rekommendera.
Sen är det ju klart viktigt med vad den kostar också. Du kan säkert hitta en prisvärd som är bra, bara man orkar leta lite och vet vad man vill ha!

Byrån/skänken är från Ellos och kostade runt 500-lappen. Var så nöjd när jag hittade den.=)

Kram

Inspirera Mera sa...

Åh vad jag längtar tills vi köper ett hus. Är grymt avundsjuk på dig :) Kram Sandra