lördag, februari 02, 2013

Det bästa till dig...

Älskar verkligen Kappahls serie Newbie, ekologiska kläder till våra små. Jag har nästan bara handlat dom kläderna till min minska tjej. Dessutom kommer dom snart upp till strl 98 fick jag höra före jul=). Har ju inte behövt handla så mycket egentligen då det finns en massa fint från syskonen. Det är ju så kul att ta fram och använda dom igen. Känns bra för miljön också...och bra för min minsta att slippa få i sig en massa gifter från nya kläder, om det inte är ekologiskt då förstås. Visst...man kan ju tvätta dom så försvinner kanske det mesta av gifterna från kläderna. Men gifterna försvinner ju inte helt...dom finns ju kvar i vattnet som kommer ut i naturen sen. Blir så arg när jag tänker på det...hur vi människor beter oss...its all about the money!!! Känner dock att det håller på att bli en vändning, fler som är införstådda i vad vi ställer till med. Tycker dock att det kan vara lite svårt att få tag på vissa plagg i ekologiskt..iallafall i butiker. Då skall man söka runt på nätet. Och helt vill jag ju hitta något från Sverige också, helst från Hälsingland så det blir riktigt lokalt=). Skulle vara bra med en sida där man kan hitta alla lokala producenter faktiskt. Det brukar sluta med att jag inte beställer något för jag blir så trött av allt sökande. Söker för tillfället ett par fårskinnsvantar till min lilla 9 månaders. Och då vill jag ju att fårskinnet skall vara ekologiskt berett, alltså inte klorbehandlat....hm, vart hittar jag det???? Sökandet fortsätter....

2 kommentarer:

Anonym sa...

råkade se via its a house bloggrn att du är intresserad av ekologiskt och giftfritt..har du varit in till oss på ting med tanke? barngrejor helt giftfria o annat bra ekologiskt..Välkommen in!:-)

Unknown sa...

Blöjor ,välling mm,med hemleverans över hela Sverige,.
Önskas gratisprover,maila oss på info@blojbudet.se

Email: info@blojbudet.se
Web: www.blojbudet.se