tisdag, november 27, 2012

Adventskalender

Min 8-åriga dotter vill inte ha någon "köpadventskalender" som sina syskon. Som tur var fick jag en ide efter inspiraion hos fina bloggen Itsahouse Och efter en promenad i vår fina by med min bror hittade jag massa fina GAMLA plankor hos honom som han skulle elda upp. Fick även med mig gamla fina beslag som jag skall använda. Så nu skall jag göra min egen variant... I den här lilla bäcken har tydligen vikingarna seglat en gång i tiden, men förmodligen var det lite mer vatten här då;).

3 kommentarer:

Maria i Lilla villa vita sa...

Vi är mycket nöjda med våra vita golv, de kräver kanske lite mer städning;) men i övrigt väldigt bra.

Jag önskar dig lycka till med din nya kamera, så roligt att prova och lära sig nya saker.

Kram Maria

LIVSGLITTER sa...

Oh det kommer bli supersnyggt! Så himla fint att blanda in naturmaterial i inredningen, speciellt mot det vita :)

LIVSGLITTER sa...

Klart jag kikar in igen, är ju för nyfiken av mig för att kunna låta bli...fniss...väntar med spänning!

När det kommer till en adventsljus stake så har jag själv nyss fått hem en i cement, står JUL och har 4 ljushål. Lagom stl och kostade endast 149kr så det tyckte jag var alldeles okej då jag tidigare år varit ute efter en liknande men priserna har legat lite väl högt! Den kommer från ZbH föresten :)

Annars är det fint att ta 4 olika glasflaskor bara och ställa i grupp!

Stor kram!